طراحي اپليكيشن موبايل: نكات و موارد مورد اهميت

همه چيز درباره طراحي سايت و اپليكيشن

طراحي اپليكيشن موبايل: نكات و موارد مورد اهميت

 تا به حال در مورد اپليكيشن هاي كاربردي امروز مانند واتس آپ، اينستاگرام و … فكر كرده ايد؟ چرا آنها در مدت كوتاهي توانستند بيشترين مخاطب را به خود جذب كنند ؟ كمي دقت كنيد متوجه مي‌شويد كه مهم ترين دليل موفقيت اين برنامه ها رابط كاربري آنهاست كه با كيفيت بالايي طراحي شده اند.
اگر شما هم جز افرادي هستيد كه فقط اپليكيشن مورد نظر را طراحي كرده ايد ولي در موفق بودن آن مطمئن نيستيد، بايد نكات بيشتري را در طراحي اپ موبايل در نظر بگيريد كه بخش عمده آن به تجربه كاربر برمي‌گردد. با اجراي چند نكته مي‌توانيد بهترين عملكرد را نسبت به اپليكيشني كه ساخته ايد داشته باشيد. با وب نگاه همراه باشيد تا اين موارد را با هم مرور كنيم.

اهميت طراحي اپليكيشن موبايل و رابط كاربري

يكي از مهم ترين بخش ها در ساخت اپ موبايل يا انواع پلتفرم هاي ديگر، طراحي است. براي طراحي بايد نكاتي مانند ساختار، قابليت ديد كاربر و … را كه بازخورد كاربر به برنامه را مشخص ميكند بررسي كنيد. بايد بتوانيد با استفاده از دانش طراحي، نيازهاي كاربر را پيش بيني‌ كنيد و به گونه‌اي تمامي خدمات خود را دسته بندي و جايگزيني كنيد كه به بهترين شكل نيازهاي كاربر را برطرف كند و به هدف خود برساند.

سرعت مناسب

هميشه كاربران به دنبال سايت ها و يا برنامه‌هايي هستند كه سرعت بالايي داشته باشند و در صدم ثانيه بتوانند آنها را به موضوعات مورد نظر برساند. يكي از ويژگي‌هاي مهم هر اپ موبايلي، راحتي در پيمايش مي‌باشد. سعي كنيد موارد غير لازم را حذف كرده كه سرعت برنامه افزايش پيدا كند.

سادگي طراحي

زماني كه كاربر برنامه شما را دانلود و نصب مي‌كند، ممكن است انتظارات خاصي داشته باشد. چه در مورد طراحي وب سايت يا اپليكيشن و چه در مورد محتوا و ديگر موارد. در صورتي كه افزونه‌ها و گزينه‌هاي زيادي در طراحي اضافه شده باشد، كاربر با نارضايتي و نا اميدي به دنبال برنامه ديگري مي گردد. در هر زمينه اي طراحي ساده، جذابيت بيشتري به دنبال دارد.

بهبود و ثبات طراحي اپ

برنامه اي كه ثبات لازم را داشته باشد، يك نوع حس اطمينان مي‌دهد كه كاربر از برنامه اي كه نصب كرده اطمينان دارد و لذت مي‌برد. اضافه كردن آپشن هاي بي معني و بي ربط به طراحي اپ موبايل موجب مي شود برنامه هدف ديگري به خود بگيرد و كاربران خود را از دست دهد. تلاش كنيد ثبات برنامه را حفظ كنيد.

دسترسي راحت

هدف كاربران براي نصب برنامه هاي شما، پيدا كردن محصولات و خدمات مورد نظرشان مي‌باشد. در صورتي كه طراحي اپ موبايل به گونه اي باشد كه كاربر به راحتي نتواند به آن دسترسي داشته باشد و موجب سردرگمي وي شود، احتمال خارج شدن از اپ و نصب برنامه موبايل رقيب شما وجود خواهد داشت. حالا راه حل چيست ؟
شما به سادگي مي‌توانيد با گذاشتن جستجوي سريع در بالاي صفحه كاربران را سريعا به موضوع دلخواه خود برسانيد. با اين كار تا حد زيادي توانسته ايد برنامه خود را بهبود ببخشيد.

تست طراحي اپليكيشن موبايل

تنها در صورتي متوجه مي‌شويد برنامه مورد نظر شما به درستي اجرا مي‌شود كه آن را تست كنيد. آزمايش اپليكيشن به شما اين امكان را مي‌دهد كه بازخورد كاربر را نسبت به برنامه متوجه شويد. بنابراين يكي از بخش هاي مهم توسعه برنامه‌هاي شما، شناسايي باگ‌ها(ايرادها) و اصلاح و تغييرشان مي‌باشد.

بهترين روش حفظ تعامل

برنامه هاي موبايل بايد با هدف خاصي ساخته شده باشند و همچنين طراحي آن‌ها به گونه اي باشد كه رابط كاربري را حفظ كند. نگه داشتن كاربران ممكن است در ابتدا كمي مشكل باشد اما غير ممكن نيست. چگونگي حفظ كاربران به استراتژي‌هاي شما بستگي دارد. شما مي‌توانيد ليستي از كارهايي كه بتوانيد با آن‌ها تعامل با كاربر را حفظ كنيد، داشته باشيد. از مهم ترين قسمت‌هاي رابط كاربري، طراحي است كه بايد كاربر پسند باشد و فرد با كار كردن در آن برنامه لذت ببرد. اگر اولين بارتان است كه ميخواهيد اپليكيشن موبايل طراحي كنيد و بسازيد، در مراحل اوليه متوجه مي‌شويد كه بيشتر تمركز روي طراحي يا UX گذاشته مي شود؛ زيرا مهم ترين بخش ساخت اپليكيشن، طراحي است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.